Ponnin<3

Ibland, så kan min ponny förvåna, så otroligt bra han kan gå, när han väl vill och jobbar riktigt..:'o jag trodde kanske vi skulle klara det nästa år eller något, men nejdå, vi kan det allaredan:'O :DD<3 Bästaponnybby<3
iaf, Jag red ju Dressyr på åkern idag, jag kände mej elak, men min ponny var  väldigt motvillig igår när jag red, så idag hade jag snodd under halva passet ungefär.. det fick honom att släppa och bli mjuk:) Iaf, idag tränade jag på skänklarna, Galopp och ställa lite sånt:) funkade jättebra med öppna i skritt, även stundtals i trav..:')<3 doooktighezzt<3
det som förvånade var att när vi var på ridbanan sist skulle jag lägga galoppvolt, över halvaridbanan typ.., kan säga att det gick verkligen inte, han total ignorerade ytterskänkel;O så jag ville inte pressa han mer då, men ah, idag när jag skulle se om de gick, första gången i högervarv stack han nästan, han ville till Lillen som stog i hagen på andra sidan vägen..-.- men då visade jag med ytter att det inte var okej, och jag blev skit sur och sparkade massa..xD TÖNT!:DD
Menmen, la en till volt, och han gick sååååhääääär fint, bar sig och jag kände verkligen hur han satte baken undersig:'D<3 så underbar känsla:'D<3
Och sen red jag i vänster varv, och fattade galopp och gick in på volten, volten var hyfsat stor, och han satte sig lika bra på baken här, och gick i form, och ja, såg ut som en dressyr häst om jag får säga det själv:'D<3 FATTARNI?, min 4åring, som inte äns hade vänster galopp när jag köpte honom, kan redan gå på volt i vänster galopp:'O<3 han är sååååååbäst<3
en sak som gjorde mej ännu mer glad idag var att jag satt i galoppen, och drev endast med sätet, och Han får vääärsta ökade galoppen, i form, och satte under sig, idag kan jag med stolthet kalla min häst DRESSYRPONNY!:'D<3
Och sen när jag smörjde honom, så stog han helt still och lät mig smörja alla mini sår, dom börjar försvinna nu:D
jaja,
det var väl allt:D
ni får en bild från iförrgår när jag skulle hämta älsklingen<3
sötaste eller vad?:'D<3
vetni jag uppdaterar snart igen..xd
med BILDER!;D
ha de bra tillsdå:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin