Hih, bästa ponnyn <3

Jag och Jennifer red ut förut, en runda jag och Rocker aldrig ridit, inte vad jag minns iallafall!
Och hästarna hade idag ombytta roller, Tritill som inte brukar kunna skritta efter man har travat/töltat/galopperat var faktiskt hyfsat lugn och skrittade riktigt fint! Och Rocker som inte reagerar på något spran som en riktigt idiot idag, söte plutten saknar nog uteritterna! Synd bara att det var halt, har ju regnat så jag vågade aldrig släppa honom helt.. Inte äns på grusvägen! Men Han var pigg, det var han! Heeela tiden, springaspringaspringa, så blev han jättesur när jag inte lät honom springa.. Men han var med på noterna såfort jag gav lite tänk framåt! hihi, kändes faktiskt jättebra idag, förutom då att han sprang, med huvudet bland molen mesta delen av passet, däremot i galoppen kom han ner fint flera gånger! Helt klart bästa gångarten! ;)
Rocker stannade i varje vattenpöl för att dricka, och jag menar verkligen alla vi gick förbi! Haha, blev nästan trött på honom i slutet!

Jag och Jennifer testade vem som hade bäst koll på sin häst, så jag stannade Rocker, eller tja, han drack, och Jennifer stack iväg i galopp på T, Rocker brydde sig ingenting utan det verkade som han tänkte "jaha, där sprang han..äh, jag kommer nog ikapp sen ändå.." Så gav jag galoppskänkel och galopperade till Jennifer, Rocker var verkligen jätteduktig! Sedan testade vi samma sak, fast Jennifer stannade med T då. Och jag stack iväg i galopp! Tritill lättade en aning fram, men han stog faktiskt kvar tills Jennifer visade att han fick springa ikapp.. Tyckte det var en kul träning, kanske borde göra det oftare.. Kan ju vara bra ifall den ena skulle ta bettet och sticka, att den andra inte hänger på så dom börjar rejsa.. - inte kul när man har nollkoll!
Hästen som springer tycker nog inte det är så kul att springa ifrån den andra hästen.. Förhoppningsvis!

Fick även låna ett flugtäcke av Lina som jag ska köpa, så just nu har jag en Alien som går runt i hagen ;) Flugtäcke+flughuva.. :D vet dock inte om jag vågar sätta fast täcket i luvan där vid öronen eftersom Rocker har en förmåga att dra av flughuvor.. Men det kanske inte funkar om den sitter fast i täcket?

Haha, nu blev det ensåndär lååång text igen, men det var faktiskt kul att skriva just nu! ;D

vihörs, nu ska jag se film!
- Natalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin