hm..

Jag har en känsla av att något inte är som det ska med Rocker..

Idag funkade verkligen ingenting. Visst, vi brukar kanske inte se ut som ett förstaklassigt dressyr ekipage när vi rider ut i skogen, men shit. Red och räknade rundbalar åt min pappa idag, och jag kan säga att det räckte. Skrittade Rocker, böjde och ställde, han var totalt stenhård i munnen och helt blockerad. Berömde för minsta lilla rätt så han skulle bli positiv iallafall. Sen skulle vi trava, och han orkade verkligen inte, han brukar vara seg, men detta var illa. Två-tre riktiga travsteg sen blev det skritt eller halt. Galopp funkade bara om han fick ha låånga tyglar och hängandes med huvudet, vänster galopp så hängde huvudet åt höger osv. Så fort jag plockade lite i honom eller försökte samla kändes det som vi skulle välta och han bröt av för han va så hård i munnen, kunde inte ta minsta lilla.

Jag tror han har ont någonstanns, eller att han är förstoppad. Han brukar nämligen alltid bajsa i stallet innan eller efter man ridit, men idag gjorde han inte det. Och vad jag minns gjorde han inte det i förrgår heller, igår red jag aldrig så hade bara inne honom snabbt..

Inatt står han inne så vi ser om han gör sina behov.
Älskligen, säg att du mår bra! <3
- Natalie

Kommentarer
Postat av: Lola

Tråkigt att han inte känns Ok :( Tycker nog du ska åka till klinik och göra en riktig hältutredning, Du har ju själv sagt att han känns ojämn innan. Du vet ju. är dom "hårda" i munnen, är det oftast för att dom inte jobbar med bakbenen....



Lycka Till

/Lola

2011-07-13 @ 08:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin