Ridpasset igår - som jag helst vill glömma..

Igår vart jag jättetaggad till att rida ett dressyrpass på ridbanan, tänkte rida igenom ett program för skojskull..
Se om han klarade det lixom.. Funkade hyfsat tills galoppen.. Fick galopp, och sedan kickade han och bröt av. Jag fattade galopp igen och gick in på volt, i slutet av volten kickade han igen och stannade, fram i galopp igen och sedan gick det bra en stund, tills galoppen i nästa varv.
Då kickade han en gång, sedan gick jag in på volt igen, och då klarade han galoppen jättebra, jag fick mer stöd av honom, och han av mej samt han var ärligare, kände jag att han höll på att välta ut la jag bara  på ytterskänkel så höll han sig kvar på spåret jag bestämmt..
Han kickade dock sen innan jag skulle öka galoppen lite.. Och när vi saktat av till trav igen kickade han för han inte fick springa.. Jag red klart programmet och sedan ringde jag mamma.. Ville att hon skulle komma bort och kolla på honom när jag red, eftersom han sparkade heela tiden, det brukar han inte göra, inte såå ofta iallafall.. Hon lagade mat, så hon kunde inte komma.
Såhär såg det ut när jag red lite dressyr efter vi hade longerat..

Jag red upp till dom som har ridbanan för att se om någon var ute och kunde titta på honom. Men ingen där, så jag red hemåt på lösa tyglar, och när vi gick förbi ridbanan gick han raka vägen in.. Jag följde bara med, tänkte se vad han skulle göra om jag slutade be honom göra saker, han gick rakt framt till ett hinder som stog på ridbanan, sen stog han där en stund innan han gick runt och tittade där inne, han stannade ibland, och gick sedan en bit.. Sedan började det regna så då tänkte jag rida hem, styrde honom mot utgången och när vi väl kom dit tvärnitade han och ville inte gå ut.. knasponnyn<3 Fick ut honom iallafall, men vi hann inte komma till grusvägen innan han tvärvände och gick tillbaks till ridbanan, när jag vände honom mot vägen igen kickade han igen.. Då tröttnade jag och hoppade av för att leda honom hem. Han stannade, backade och försökte vända 5-6 gånger på ca en km.

Jag kom hem, blöt, ledsen och sur.. Hade j*vligt ont i ryggen, det gör ondare och ondare för varje gång han kickar..
Här kommer en liten serie på när han kickde när vi galopperade på volt..

Lång och tråkig update, men nu vet ni varför jag vill glömma ridpasset igår.. Vet inte om jag ska rida idag.. Börjar tröttna på det.. Han är verkligen inte kul, förutom när man rider ut med Tritill vissa dagar, då kan han vara rätt pigg..
Här är min karatehäst med Jennifer på ryggen! :)

- Natalie

Kommentarer
Postat av: emma

usch, jobbigt :/ jag kanske kan komma och rida nån gång? han verkar ha förändrats rätt mycket sedan jag red senast..

puss älskling! <3

2011-07-22 @ 17:38:59
URL: http://emmawallgren.se/
Postat av: Lola

Ska man gå efter hans beteende så har han ont någonstan. Kanske ryggproblem eller bakknän. Min unghäst höll på så när han hade ont i ryggen. Botad av kiropraktor/veterinär. (Hon kommer regelbunder till Bosgården)

Tycker du ska kolla honom. Hästar gör inte såna saker om det inte är något som stör ...

2011-07-23 @ 13:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin