Har inte hunnit..

.. Fia har ju varit här, och sen har det vart alldeles för fint väder för att sitta inne vi datorn!

I solen var det 42 grader här innan, och i skuggan 31.. Pöh! Sjukt varmt alltså, och sjuk som jag gick jag bort till hästarna (eller okej, jag åkte med mamma) men iallafall ;) Red Tritill en sväng, han kändes lite loj, och det är inte ofta vill jag lova er! Har man travat/galopperat en gång på honom kan man knappt skritta sen, men jag kunde samla honom och han var jättelugn efter en rejsgalopp.. Kan ju hoppas att det berodde på min ridning, men jag kan nog tacka värmen lite med! Tölten satte han perfekt idag, bar sig hyfsat själv.. Och kunde tillochmed öka lite! Han är väldigt passtaktig i tölten, eller blir lätt det om man ökar liiite för mycket! Men han töltade på bra idag ändå! Det gick att samla galoppen lite idag med. Så kul att han kommer ihåg mej, och att jag minns vart några knappar på honom sitter, det är trottsallt över ett årsen jag slutade rida honom regelbundet.. :(

Finaste älsklingen gnäggade när vi kom tillbaka! Åh, jag är såååååå ridsugen, på honom då.. Ingen är så fin och duktig som min egna oslipade diamant!
Han hade lagt på sej enormt!  Det är nog fjordingen som kommer fram när han dels får vila, och gå på grönbete, Dock tycker jag synd om de hästar som går i en jordhage och inte får något gräs alls på hela sommaren :( Det gör ont i hjärtat att se tycker jag.


Nu ska jag slänga mej i duschen och sedan sova! Imorgon slutar jag 13.15 ;) Härlig start på denna sista skolvecka! Känns hemskt att det är sommarlov om mindre än en vecka. Helt ärligt ser jag ganska mycket negativt med sommarlov. :( Däremot är det härligt med sovmogonar och massa sol, bad och härliga ridturer!

(Ni kommenterar dåligt. :()
- Natalie

Kommentarer
Postat av: Julia

Det här är första inlägget jag läser på din blogg. Brukar du träna hoppning med din häst? Eller är det inte din?



// Julia

2011-06-07 @ 15:07:20
URL: http://julialowenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin