Dagens träning!

Jag tänkte rida innan idag, men ångrade mej - och det ångrar jag verkligen inte!
Hämtade repgrimman och ledrepet och massa godis.
Skulle testa en "ny" sak, den var ny för oss iallafall..
Gick in i hagen, och när han såg mej vände han och gick så fort han kunde längst bort i hagen. Men iallfall, jag gick dit, började veva med repet (efter en stund tog jag bort grimman, och la ner haken i min ficka, så hade jag mindre att hålla i.
Iallafall, jag fick honom att springa, med ett öra mot mej, och ett utåt, sen backade jag lite, ibörjan vände han bara in så då fick han godis, men efter en stund kom han in i skritt, senare kunde han komma till mej i trav samt galopp.
Det är en helt underbar känsla, han kan springa vart han vill i hagen, och springer till mej, visserligen var det nog för godiset, men han måste lära sej att det inte bara innebär tråkig träning när jag kommer..
Så kunde jag springa runt i hela hagen med en fin liten röd svans, hur jag än sprang sprang han efter mej, och stannade när jag gjorde det. Dock blev han sur på lillehästen när han kom fram och ville gosa, så så fort han kom nära jagade Rocker iväg honom.. Imorgon när vi tränar ska jag ta in Tiimotii..
Det var en nyttig övning för honom!

När jag gick ur hagen fick han världens fnatt och blåste och sprang runt i hagen som om han sett ett spöke eller något, han trampade av sej en boots, så nu är han utan boots, tog av den andra nu ikväll..

Usch vad mycket text..
lite bilder iallafall, inte från idag, men ändå ^^

- Natalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin