Hejsan!

Jag vet att uppdateringen varit kass!
Men som jag skrev igår så har internet varit konstigt, funkat några minuter, och sedan lagt av.. BLÄ!

Iallafall, i Onsdags red jag, medans mamma och pappa gick med hundarna, så mötte vi min faster och hennes kille och gick hem igen, liten lagom mysig tur sådär, och jag vet inte vad som hänt med honom, för han var helt klockren, lång och låg i formen, fick med baken och var helt sjukt mysig!
Hade ingeting i handen alls!

I Torsdags red jag "Arne och Pernillas" haha, det är en runda som går runt våra grannar, en km eller något är den nog.. Även denna dag var han klockren, inget i handen och han gick i perfekt form, blåste lite ute så stundtals så kunde han ta upp huvudet igen, men såfort jag kramade tyglen och skänklade så föll han ner igen.. Åh, älsklingen! Red på hackamoret.. Han har äntligen börjat fatta meningen med det.. Han har aldrig blivit riden på hackamore fören jag gjorde det, så han har inte lärt sej hur man gör, haha, busen skummar i munnen när han har hackamore - BRA / DÅLIGT?

I fredags red jag "Karlabo" En runda till en gård där stället heter just "karlabo" och sedan vidare så man kommer ut vid en sjö som heter Wella och efter det så kommer man till en del av "A o P's" så man kommer tillbaks hem, även här var han jättefin!
hiih, plutten<3 Formen var lite jobbigare idag, stundtals iallafall. Men mycket finare än han brukar, tror detta kan bero på lektionen i söndags, har jag skrivit om den än föresten!? :O
Formen kom även i galoppen stundtals! Och o.m.g hans trav..! Hihi, tänk om han hade varit på en dressyrtävling! Ökad trav, ohja! Shit, kändes som storhäst trav en stund nästan! Han hade hur stort steg som helst, och form och allting! :')
I fredags hade han sina nya blåa lindor! Och sitt fina schabrak , och ländtäcket, han var urläcker verkligen! :D

Tog en bild, men den får ni senare, för jag orkar inte springa upp nu..

puss
- Natalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin