Ridpasset idag..

Direkt efter jobbet idag fixade jag ponnyn och stack ut på en ridtur, samma runda som i fredags, och idag var han sjukt seg!
Jag var så glad i början och bara "ÅH, shit vad kul det ska bli att rida:DD" Men, det ändrades fort. Han var seg, och såfort jag nuddade med spöt tvärstannade han och kickade, sedan travade han ganska lätt.. och blev mer uppmärksam på mej. Men under hela ridturen skakade han på huvudet och var jättehård i munnen och stel i sidorna. Funderar på om det kanske kan vara något fel, eller om det är för att han fäller nu.. Vissa hästar blir ju segare då.. Skulle öva lite på galopperna idag igen, och då har häst j*vlen ingen högergalopp. Bara vänster hela tiden, och när man rider på ridhus/ridbana så tar han bara höger.. Ja, han är knepig min ponny!
Tog ca. 1h.. Med två korta skritt rundor med..

Nu ska jag ta och krypa till kojs..
Eller ska se om vi har varmvatten, isåfall ska jag duscha nu, och sedan lägga mej i sängen..
Imorgon ska jag sova till kl 8.
Funderar på att låta ponnin vila imorgon eftersom han är så grymt seg, men samtidigt vill jag rida, för jag kan rida med Jennifer och Tritill imorgon isåfall.. :) Men vi kan ju ta en skrittrunda, det är mysigt det med! :)

Puss och Godnatt!
- Natalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin