Ridpasset Söndag!

I söndags var jag i ridhuset.. iih! *happyface*
Innan vi åkte fixade jag stallet, och lite sådär, packade och så.. Sen när mamma och pappa kom ut så lastade vi, och åkte iväg.. Tog ju hoppsadeln, och skydden och sådär, tog mina nya boots! När vi kom dit såg vi att det var en där, och dom höll på att ta av transportskydden, med andra ord skulle hon rida samtidigt som jag, och då ville jag inte hoppa.. Så blev dressyr i "hopp"sadeln. Men det funkade väldigt bra faktiskt!
Han var vääldigt seg, men det var nog för han gått Onsdag, Fredag, Lördag och sen Söndag.. Och han är inte i kondition än.. Annars skötte han sej väldigt bra tycker jag! :)
Pappa la fram tre bommar, men när jag skulle trava över dom så vägrade Rocker, han sparkade på dom, och backade och hade sig.. ÅH vad sur jag blev! *arrrgh!* Han hoppar lixom över hinder, men några bommar !?
Haha, jaja, fick honom över tillslut iallafall. Han var sjukt seg, annars är jag väldigt nöjd, idag tog han båda galopperna, med lite bråk i vänster.. Traven satte han perfekt, näästan stabil form på volten! :D Dock är det mycket lättare att komma runt honom med dressyrsadeln.

Utvärdering: Nöjd med ponnin, väldigt seg men annars duktig och fin!
Syster tog med kameran men det var tydligen för mörkt där inne, och vi vågade inte ha på blixten när den andra hästen var där. :(

Puss
- Natalie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin