Ridskolan!

Näst sista gången.
tårar.
usch!

Fick inte Pandora, som jag trodde, utan fick Mellow, en c-ponny som har tappat alla hjälper, han fattar galopp på fart, och så fort något är jobbigt så springer han ifrån det.
Men jag tyckte han skötte sig bra, ibörjan var han lite stel och lyssnade inte så mycket, men så började vi träna på det vi har börjat med nu nämligen Förvänd Galopp Fy vad jobbigt det är alltså!
Speciellt eftersom han tappat hjälperna..
Vi red upp på trekvarts linjen på båda långsidorna och satte där efter galopp. Jag fick ett spö efter ett tag, och då sprang räckte det att jag tryckte till lite så fattade han galopp, och oftast rätt också! :D
Myycket beröm när han gjorde rätt!
Sen när jag travade ner honom så lossnade han och kunde till och med sänka sej, annars brukar han springa med huvudet i höjd med ryttarens. Och vara jobbig i munnen, rycka och sådär.. Men som sagt fick jag igenom honom så han jobbade med ryggen och blev jättefin!
Ridläraren sa att det blir så när man sitter rakt över honom och kan hjälpa till att stabilisera upp honom.. *Stolt*
Haha, nej men jag är faktiskt jättenöjd över lektionen!

Hoppas innerligt att jag får Pandoran nästa vecka<3

- Natalie

Kommentarer
Postat av: en elev på ridskolan

han har inte tappat sina hjälper,han är bara 7 år och kom till ridskolan när han var 4-5 ;) :)

2011-03-03 @ 18:03:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin