Ridturen igår!

Igår red jag en runda som är 1km lång (ungefär) Dock vände jag och red tbx, och sedan tillbaks igen, så det blev väl ca 3-4 km, Skrittade även av runt 1km.

Han var över förväntan när jag red.. Dock var han lite sur i början av passet för han ville inte gå av gårdsplanen... Så vi bråkade en stund, sedan beslutade jag att ta en annan väg innan han backade in i våran ena bil. Han var pigg, och sprudlade med energi runt honom! Han var överlycklig att slippa traggla på åkern. Han var ganska hård och emot i munnen, men han jobbade på bra och skummade så han var vit framtill när vi var klara.. Jag tränade lite på samling i traven och sedan att han ska öka, det har han mest problem med. Vi fick till en så härlig samlad trav så jag satt på ryggen och undrade om det verkligen var min häst under mig! Det svävade! Problemet när vi samlar mycket är att han gärna väljer att krulla ihop sig fruktansvärt mycket, så där är jobbet att få fram nosen lite gran.

Det brukar vara jobbigt att hålla igång honom i gångarterna men jag tycker han sprang på överförväntan! Han när vi travade ner sänkte han sig jättefint och sedan fick han lång tygel och fortsatte trava med huvudet neråt, helt avslappnad! Det har nog aldrig hänt förut. Helt amazing var han!
Finaste ögonstenen!
Tog två bilder när jag hoppat av och skrittade ner honom det sista.



Tänkte byta bett nästa gång jag rider, vi har haft detta ett tag och ska se hur han blir med tredelade nu! Tycker om att ha några olika bett att byta mellan.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin