Musse

Var somsagt hos Linnea innan idag. Vi red en sväng med båda hästarna sedan slängde vi in Rask och tog med Musse till en åker där vi tränade. Linnea har hela tiden sagt "det går inte att rida Musse själv, han går ingenstanns utan Rask" Idag bevisade jag att Musse visst kan gå utan Rask. Mycket duktigt! Ni får en härlig bildbomb imorgon, Musse är en fd. dressyrponny så jag lekte och gled runt på honom, underbart att rida en "färdig" häst! När jag kom hem plockade jag in min älskling och red iväg en kortis, "rundan" som jag kallar den. Fina hästen, vi hade enbart kul idag, inga krav! Det är vad denna sommaren ska gå ut på, han ska bli ridbar och vi ska ha roligt, det är vårat tänk i sommar!!
Efter jag hade fixat med Rocker tog jag in Lillen, borstade igenom och smörjde. Bytte sedan vatten hos hästarna och stängde av mot bäcken så de inte kan äta hela natten. Imorgon väntas ridbanan med lillen, ev. ska jag se om jag vågar släppa honom lös.. Vetinte om han springer under! Rocker får nog bara mys, vill inte rida så mycket nu när han bara har en bak. Ska smsa hovis imorgon också.
Somsagt, förvänta er en stoor bildbomb imorgon, ev delar jag upp den på två, en med mig och en med Linnea
Juni 2011
Godnaatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin