nuså!

Nu kör vi!
Jag var borta igår till idag, och när jag kom hem idag drog jag nästan direkt på fotbolls match. Men nu har jag ätit, myst och haft en underbar kväll med familjen, farmor och farfar är här också. Ska strax springa ut och smörja lillskiten och stänga av ner mot bäcken. Den mesta maten är vid bäcken därför stänger jag av dit på natten. Finns inte heller något ställe där lillen kan klia sig utan medlet hinner verka under natten. Nu när jag har lov ska jag även börja smörja honom på morgonen.
Jag har kommit fram till att detta kommer bli den nyttigaste sommaren någonsin!
I sommar ska jag träna Rocker (självklart!), Lillen, Polka och Vilda, de sistnämda är våra hundar, jag ska försöka gå en runda med varje individ varje dag. Kanske inga jätterundor, men ändå så de får röra på sig. Polka ska ag däremot cykla med, för det är otroligt roligt! Om ett tag kan jag göra det med Vilda med och då räcker det med en promenad. Det blir med lillen!
Har en kompis som kan ha en sele som kanske passar lillen, vi ska testa. Hoppas den passar så ska jag börja tömköra och leka mer med honom så. Det blir roligt!
Nu se jag verkligen fram emot denna sommaren och träningspassen börjar idag!
Jag och mamma har redan gått en runda med hundarna så dom kan jag cheka av, ska gå/springa en sväng med litenkille och kanske går en kort bit med Rocker också, dock vill jag helst inte det eftersom han sliter så snett på tassarna. ;) Han får iallafall komma in och borstas igenom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin