Pessoa-bett

Ja, jag vill skriva lite om Pessoabettet..
Många ser det som skadligt och inte bra, men då har jag frågan
Om det nu är så farlig och skadar hästen, varför säljs det då?
Det måste ju vara någon "expert" som sett att bettet kan vara farligt och förbjudit det?
Jag är själv väldigt dålig på bett och dess verkan.. Men jag tycker att någon borde sett det då, och tagit tag i problemet?
Jag rider själv på Pessoa bett, sällan, men det händer, jag märker ingen jätteskillnad på tredelat och pessoa, men om jag kännt att min ponny är hård i munnen och inte ger efter brukar jag ta Pessoa bettet en kort runda, och efter det funkar han bra igen.
Och jag tycker självklart att man måste kunna rida för att få rida på Pessoa, men för rutinerade ryttare som vet vad dom håller på med ska få använda det. Jag skulle få panik om jag såg ett litet barn rida på pessoa för att den inte har koll på sin ponny på något annat bett.
Men som sagt, Kan man rida tycker jag det är helt okej att rida på Pessoa-bett.
Vad tycker ni? :)
Detta är ju endast min åsikt:)

Kommentarer
Postat av: Agnes

Håller med dig det är faktiskt så att vm ryttaren Rodrigo Pessoa uppfann det bettet (stavning) :P

2010-08-09 @ 10:37:39
Postat av: Natalie

Ja;)

2010-08-09 @ 14:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin