Någon kunnig?

Jag har funderat rätt mycket på om en Fux, som är 4-5 år kan byta päls och bli skimmel istället?

Rocker har nämligen fått mer och mer vita hårstrån, speciellt på rumpan, och på vissa ställen på halsen har han nästan fläckar som är vita, inga stora dock. men ändå? Jag vet att Araber kan födas som fuxar och sedan bli skimmlar, men vet inte om det "funkar" även om det är 25% fjording?

Ryggen har med fått lite vita hår, det kan ju vara skav, men det har kommit dit nu när han vilat.. Så jag är lite fundersam..

Nå, någon som är kunnig i detta och kan ge mej lite klarhet? :)
Kan försöka gå dit och ta bild på det idag om ni vill?
- Natalie

Kommentarer
Postat av: Sara- Hamreryttarna

haha coolt ifall det är så :o vill se bilder!

2011-06-14 @ 01:03:46
URL: http://hamreryttarna.blogg.se/
Postat av: Lola

Rocker är stickelhårig, ganska vanligt och flera av mina hästar är det. Stickelhåren kan öka med åldern, men skimmel blir/är han inte. Hoppas det löser sig med hovslagare för dig :)

2011-06-15 @ 20:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin