hinner inte med

livet rullar på fruktansvärt bra här alltså! 
Fy vad kul man har på internat! Vi har varit i stallet hela dagen idag.
Tänkte gå igenom lite snabbt vad vi gjort på ridlektionerna hitills. 
 
Ridlektion 1:
Här skulle vi visa vad vi kunde och lära känna ridlärarna lite, berätta om sin bakgrund osv. Fick en 18-årig valack (heter Laser) som var stel och seg. Fick dock igång honom lite i slutet av passet. Finns inte mycket mer att säga om det passet, det var skritt, trav och galopp på volt.. 
 
Ridlektion 2:
Samma här, hade samma häst, dock med spö så sa till honom direkt när han inte lyssnade för skänkeln, då gick han lite bättre, red för olika ridlärare dessa dagar så även här fick vi presentera oss och visa upp vad vi kunde ungefär.
 
Ridlekion 3: 
Det var i tisdags, fick ett 9 årigt sto. Skulle rida dressyr, hon var sjukt roligt, studsade fram, bockade, hoppade och flög runt. (precis såna hästar jag älskar!) Samtidigt var hon jättesnäll! Gosehästen, Diwa heter hon. Fux och jättemysig. Det var kul för jag fick beröm efteråt för att hon flög runt men jag hanterade det ganska bra ändå. Då blir allting mycket roligare när ridläraren (Katarina) uppskattar vad man gör. 
 
Ridlektion 4:
Den senaste lektionen var idag, fick Diwa även idag, hon var lika hoppig och studsig = lika rolig! Dock hade vi bommar idag också, travbommar men det klart hon inte tänkte trava över dom utan hoppade och flög över dom med, fick beröm även av denna ridlärare (Peppe). Hon är verkligen en häst som förvånade mig för hon hade rätt tråkig kropp så jag trodde hon skulle vara stel och seg. Men istället var hon mjuk, smidig och jättesnabb, dock spände hon sig otroligt lätt så ibland blev det lite kaos för oss, men löste det rätt fort så vi kunde fortsätta. 
Roligt också att några i klassen tyckte jag var duktig som klarade av henne! :) 
 
Hoppas jag får henne igen! :D
kramizz!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Yeeyy :D:D

Svar: yeah! :D
Natalie Carlsson

2012-08-22 @ 22:41:40
URL: http://amantesequo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin