vattenfall

idag har mitt hus legat i ett vattenfall, så lagom kul..
menmen, var ett uppehåll runt 1-3 tror jag, så jag gick ut och grejjade lite i stallet, hämtade in Rocker
nu ska jag skriva hur jag gör när jag hämtar honom, han är ju svår hämtad.
1. Går in i hagen
2 Går lite fram och tbx mot honom
3 Går han iväg då "svichar" jag med spöt
4 Går mot honom igen när jag gör så med spöt markerar jag att det inte är okej att gå iväg.
5 Går så jag kommer snett framifrån..
6 Går fram till honom, försöker han då vända markerar jag med spöt och sen står han still eller kommer fram till mej. alltså funkar denna metod bra med honom.:)
så idag behövde jag bara gå mot honom, "svicha" med spöt så kom han fram till mej och ville gosa ist, han är väldigt undergiven ändå.. men han testar, och det förstår jag.. han är bara bebis än:)
Igår satte jag ju upp tränings hagen, så idag klippte jag bort tistlar och annat gräs där inne hästarna inte äter ändå.. Och undertiden kom båda två fram till hagen och undrade vad jag höll på med.. så sött:) Så jag tog tillfället när dom frivilligt kom fram och släppte in båda i den hagen, så åt dom lite runt där tistlarna hade varit, och såg allmänt nöjda ut..:) jag var lite avvaktande mot Rocker först eftersom han kan få för sig att sparka, men han var så lugn så jag satte mej ner och fortsatte..:) haha sen fick jag ett litet ryck när jag var klar och fick för mej att jag skulle löslongera båda två.. sammtidigt..xD haaha det gick sådär.. det slutade med att Rocker sprang och sög lillen i mankammen så jag släppte ut lillen..xd
Fortsatte jobba med Rocker, idag var första gången vi gjorde det på större yta..:) han lyssnade hyfsat bra, men han kan få för sig att vända när han känner för det, ren olydnad. Och ibland "bussparkar" han mot mej. vilket jag inte tycker om så då markerar jag med.. Ni skulle sett både traven och galoppen idag, han samlade sig och trampade, och krökte på nacken så jag trodde inte han var min ett tag..:D men, jag lekte mest med honom, lät han springa av sig lite och sånt, ville inte att han skulle springa för mkt eftersom det hade regnat=halt i gräset och han har lösa skor.. :/ MEN vetni, jag är så jävla stolt över honom ändå, han BUGADE, helt. han stog på knäet. Inte så länge, men han bugade. Och jag lyfte bara upp hans ben och visade att han skulle luta sig bakåt typ..:'D så underbart:D<3 TVÅ ggr gjorde han det, så det kmr jag träna på..:) han var så duktig..:'D<3
Sen skulle ju lillen få lite motion med, han tyckte det var as kul att jobba på större yta så han jobbade ingenting..xD bara sprang runt och hade allmänt kul. Han kan med få för sig att vända när han känner för det, men för att förvirra honom ska jag byta varv OFTA så han inte hinner tänka att han ska göra det..:D tänkte lös hoppa honom imorgon, ni skulle sett vilken speed han hade idag..x'D han hoppade över bajshögar o.o xD så imorgon blir det nog hoppning och bus för honom, han var däremot inte alls lika kul som Rocker att jobba med idag, menmen dom har sina dåliga dagar med..:) ska se hur högt han kan hoppa imorgon:D
Här tränar vi:)
Tog lite bilder när Rocker rullade sig efter träningen:D
En sista bild:)
Känner att min blogg är tråkig, vad vill ni se/läsa?
+ om ni inte börjar kommentera kommer jag ta bort blogg och bilddagbok.
hörs kanske senare:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin