vila

Rocker har haft lite vila, jag har inte haft någon lust alls att försöka mej på honom, men imorgon ska jag försöka förstå hur han funkar, jag tänker vara med honom MINST 2 timmar:) om jag inte räknar med att rida. :)
Jag ska verkligen ta tag i detta att försöka få det att funka mellan oss...:) Ska sätta upp en "hage" i hagen som jag ska släppa han i och studera, allt han gör , hur han gör det och varför:)
önska mej lyckatill o.o
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag red en tur på Tritill idag<3
Han är verkligen speciell, och har stor plats i mitt hjärta:'D<3
Han lyssnar på mina tankar, jag har aldrig fattat att hästar kan det, men Tritill bevisade det idag, tex. jag blundade och tänkte "stanna" och gubben stannar på fläcken:'o SHIT asså. Han är bäst, seriöst, det finns ingen som han, han är så mysig och vill ryttaren väl. Han har visserligen blivit väldigt stel sen jag slutade rida honom regelbundet, nu får han mest lunka runt i skogen på halvlånga tyglar och inte alls jobba på samma sätt som jag jobbar honom..:) menmen, idag flyttade jag mycket åt sidorna, och ställde, travade och galopperade mycket just för att han skulle lossna och bli mjuk:) Även tölten var fruktansvärt bra idag, bara att han taggar till liiiite väl mkt ibland..x'D BUSPONNI<3 Jag tror (inte för att vara sån..) men jag tror han tyckte det var kul att jag kom och hälsade på honom, och tog ut på en liten tur, för han var verkligen jätte glad hela rundan:'D<3 Hoppade av när vi kom till en brant backe, och han gick löst. Jag testade öka, han ökade, jag började springa, han började springa, sen saktade jag av, och han saktade av sen stannade jag och han stannade<3 BÄSTAPONNIN<3 sen sadlade jag om, och hoppade upp, då kollade han bak och såg ut att tänka "jaså, ska du rida nu, då ska vi inte leka mer med andra ord" och innan jag hade fixat tyglarna och sånt var han påväg in i galopp..x'D Han var verkligen överpigg:D<3
Iaf, han var bäst, mysigast och ja, jag älskar honom,
Han är
Islandshäst
17år gammal, men max 4-5 i sinnet xd
Fux med strimbläs
Valack
5gångare men riden som 4gångare:)
vad vill ni mer vetta?:D
BILDBOMB på gubben (L)
hehe suddiga bilder tagna med mobilen..x'd
menmen, man ser älsk iaf:D
Gick lite med honom när jag kom tbx, så han skulle torka:)
Nu kmr lite bilder på hans Flickvän
H´nata
Islandshäst
sto
6-7 år
Dräktig
5gångare riden som 4gångare
svart :)
HYPERPIGG men nu under vila då hon precis var hos hingsten:))
En sista söt bild på Tritill (L)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
På väg hem fotade jag lite:) men dom bilderna kommer nog i den andra bloggen:)
Vi hörs nog imorgon:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin