doooktigponni<3

Ja, jag gav mej faktiskt ut i detta vattenfall..:) Jag kände att han verkligen behövde röra på sej, min lilla tjockis, han lägger på sig direkt:(( TJOCKIS!:( Tog inga bilder idag..
iallafall, han var jobbig att hämta idag.. menmen, fick tag på honom och gick in, dröjde massa så han torkade och jag flätade manen och en fin liten fläta i svansen, lindade frambenen på honom, och sadlade och fixade mej, och precis när jag skulle tränsa kom världens skur, så jag dröjde lite till, men skuren gick inte över så jag gick ut i regnet ändå.. skulle hoppa upp och självklart står han inte still, så går t min lilla "pall"  och ställer mej där, parkerar hästen framför och han vrider ut baken, går ner från pallen och upprepar tre ggr innan han står så still att jag kan hoppa upp.. vi beger oss, skritten var bara sjukt underbar! han gick lång och låg, i form, fast ibörjan fick han skritta på helt långa tyglar, efter vi hade travat ville han inte jobba längre gick med huvudet som en giraff och var allmänt jobbig, ville vända och massa, men vi fortsatte framåt, och tillslut gick han riktigt bra:) ställde honom lite, det är något vi måste träna på, men jag ville inte bråka när det regnade, jag ville bara mysa och ha roligt:)) Han lyssnade mycket mer på mej idag:o :D men busponnin fattar fel galopp:(( eller oftast rätt, men det är ganska ofta han skiter i mej och börjar galoppera av sej själv, iaf, red förbi en gård med 4 hästar, självklart skulle han visa sin "hingstiga" sida och springa i sidled och massa..x'D knäppis:D kort efter det slubblade han, och ryckte upp lindan på ngt vänster:O så jag fick hoppa av och ta av båda.. Och spänna sadelgjorden för det hade jag glömt göra..x'd (y) det var sjukt jobbigt att hoppa upp sen igen, men iaf, sen red vi vidare, han tkr det är MYCKET lättare att galoppera ordentligt än trava o.o vet inte varför. När jag köpte honom var det mest Galopp, och ingen koll , asså man hade ju koll, men han hade stark vilja och gjorde nästan som han ville han sprang antingen med huvudet i marken eller huvudet i jämnhöjd med mitt huvud, men nu, när man galopperar. Så är det i form, eller på väg. God väg, och han arbetar mer, man känner hur han jobbar, och galoppen har blivit mycket kraftfullare nu:')) han har ju faktiskt gjort framsteg min lilla ponni:'D<3
Så red vi på en sandväg, (inte en aning om varför det är sand:o men det är typ som på en ridbana,) där fattade jag galopp, och över halva vägen låg en liten björk, Rocker SÖG sig till den och hoppade SKITFINT:')<3 och vi red vidare, det kom en likadan fast en aning högre, kanske uppemot 70-90 cm, på ANDRA sidan vägen, han siktade in sig på hindret och ja, FLÖG över, det var som om vi hoppade 1m minst:'D han tog i, och Ja, HELT underbart var det, efter det fick han rejsa en bit innan jag samlade honom i galoppen och då fick jag nästan stillastående galopp:'D han arbetade skit bra , fast jobbigt var det, för både mej och han..x'D menmen, han var duuuuktig:D<3 och sen skrittade vi ca 1km hem:) det förtjänade han<3

MIN PONNY ÄR BÄST<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin