Ändrade planer!

Nu är min älskling äntligen hemma!

Han går i hagen och lyfter inte mulen från allt gräs.. Får ta och köpa en betesreducerare. Tycker det ser hemskt ut, men han ska få ha den natten iallafall. Så han inte blir allt för tjock! Gräset har ju vuxit upp här hemma medans han var hos Tritill.
Vi skulle lånat lillemannen, men det är för mycket gräs, och vi är rädda för fång. Minns fortfarande dagen då min ponny fick akutfång och inte kunde gå själv till transporten utan pappa och farfar och en annan gubbe nästan fick bära henne.. Usch. Jag bara skakade av alla tårar. Fina Appi<3

Iallafall, så antingen ska Rocker gå själv någon vecka och beta ner gräset så tar vi hit lillmannen om några veckor. Eller så kanske vi ska låna en annan häst, en gammal travare, Lena! Min syster rider henne ibland, och hennes ägare ska få barn nästa månad, så nu ska vi försöka få tag på henne. Isåfall har jag två ridhästar nu till sommaren! :D Fast Lena är 20+ tror jag.. Och kan knappt trava, blandning trav/tölt typ.. Haha! Men galoppen är underbar!

Och så ringde hovis och sa att vi får sko Rocker imorgon bitti halv 9-9 istället för det var en tjej som skulle på ridläger imorgon så han var tvungen att ta henne idag.. Det hade hänt något med hennes ponny.

Så har vi problem med att få plats i bilen när vi ska till Ulrik sen, vi är 7 och det får plats 5 i bilen!
Nu måste jag nog snart fixa mej om vi inte ska hämta Lena. :)

Hon är fin Lena! :)
Nu vet ni lite om vad som hänt idag och vad som ska hända! :)
- Natalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin