Önskeinlägg!

Skulle inte du kunna berätta hur Rocker är att rida? :) Är han svårriden? Har han lätt för att göra saker? :) Är han svår att få o mjukna? osv :)
Skulle vara roligt om du gjorde det! :)

Svar:
Självklart!
Blir nog svårt att förklara, för det kan variera från dag till dag.. Men kan försöka.. ;)

Rider man ut ensam så brukar han vara ganska trevlig, blir oftast rädd för saker, vägrar gå fram på vissa ställen, hoppar runt och flyger, ja you name it.. Men sen när man väl kommer förbi stället brukar han lugna ner sej, oftast så är han mjuk och trevlig i munnen, men vissa dagar kan han vara vääldigt emot, då brukar jag ställa, och flytta lite över vägen.. Känner han inte för det bara springer han framåt. Vilket kan vara jobbigt. När man rider ut så tar han oftast rätt galopp och kommer ibland ner och jobbar ordentligt.
Men kommer man in på ridbana/ridhus så tar han inte vänster galopp. Det kan vara aaningen störande.. Och när man väl får den så springer han bara fortare och fortare, försöker man samla bryter han av.
Skulle jag få säga det själv är han ganska svårriden, annars kan vi fråga Emma vad hon tycker, det är hon som ridit honom mest förutom jag.. Det brukar sluta med "hur orkar du med honom!?"
Så är han en enmanshäst också. Det är få som klarar av att rida honom såpass bra som jag, inte för att skryta eller vara sådann, men det är sanning!
Han är ganska svår att jobba med, för man vet aldrig på vilket humör han är på. Ena dagen kan han vara jätteduktig och med på varenda nota, sen dagen efter kan han vara bråkig i munnen och bara springa som han själv vill. Han är en häst helt enkelt ;)
Rider man ut med folk, så kan han få cpryck och springa helt okontrollerbart. Det har hänt mer än en gång. Man vet aldrig hur det slutar, men det brukar sluta med Rockers huvud i mitt huvudshöjd och slidestop typ. - Mot min vilja, men jag vill hellre rida på hacket ett tag än att han skadar benen när han sticker sådär.

Vet inte om ni förstår hur han är utan att testa.. Haha, så svårt att förklara.. Men jag gjorde ett försök iallafall..



Kortfattat, ja, han är svårriden, man måste veta vad man håller på med för att få honom att funka.

- Natalie

Kommentarer
Postat av: Frida Eriksson

Tack för svaret, mycket bra svarat tycker jag! :)

Du skrev att inne på bana/ridhus så tar han inte vänster galopp? :O Det lät ju lite knepigt. När du rider ut, gör många galoppfattningar både höger o vänster. Så tillslut får han ju lätt för båda för han gjort de så mycket :)

Du verkar klara Rocker finfint, han är jättesöt! :)

Lycka till på er i framtiden, kör hårt ;) <3

2011-03-04 @ 14:06:28
Postat av: emma

haha, han är grymt svårriden!

2011-03-04 @ 18:13:26
URL: http://repgrimma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin