Uteritten!

Red ju somsagt ut igår med Jennifer.
Han var väldigt pigg, och i början var han lite töntig, rädd för lite saker osv, men sen lugnade han ner sej, fortfarande pigg, men han höll sig i skinnet iallafall!
Tur för honom ;)
Haha nej.

Vi red en runda som tog ca 40-45 minuter, ganska lagom eftersom jag hade ridskolan sen, och mitt eget stall att fixa i.
Hjälpte Jennifer lite med Tritill, han lär sig fort vart man börjar galoppera, trava, tölta och vart man ska skritta.. Så kom vi till ett ställe där Jennifer sa "Här kommer Tritill ta galopp, det vet jag redan nu." Så jag sa till henne att tänka att han skulle trava där i stället, så hon bestämmer. Får han göra som han vill så blir han vääldigt pigg -tro mej! Red alltid honom förr! Tävlade t.o.m Clear Rounder med honom ;D Resultaten kan vi glömma, men det var kul så So What?
Åter till ridturen, först sprang Tritill iväg i galopp, men sen bröt han faktiskt av och travade jättefint istället för att pinna på i rejs galopp!
*Stolt* Tänk att jag kan ge tips, som faktiskt funkar! - Wiiiho!
Dock blev jag lite sur senare på ridturen, men det tar jag inte upp här då jag inte tycker det angår er.. :)

Men jag är nöjd med Rocker, han var pigg, men somsagt lyssnade han hyfsat bra, jag kände en gång att han tänkte dra iväg, men då saktade jag av till skritt istället.

pussochkram

- Natalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
  • bloglovin